Tak jak w temacie. Na allegro pojawił się sportowy kolektor wydechowy za 999zł. (link poniżej).
Planuję wymianę tłumika końcowego oraz wymianę środkowego zamiennie wymianę katów na sportowe ale nie myślałem o wymianie kolektora.
I tutaj mam kilka pytań:
1. Czy warto coś takiego zakładać i czy na pewno spasuje do m3 e46 2002r.?
2. Jaki może być realny przyrost mocy przy zastosowaniu samego sportowego kolektora (sprzedawca podaje 10% ale baaardzo w to wątpię) a jaki przy zastosowaniu łącznie ze zmienionym tłumikiem końcowym?
3. Czy przyrost bedzie odczuwalny, czy raczej nie?
4. Czy po założeniu nie wyskoczy błąd (podają że wyjścia na sondy ma)?
Jeżeli ktoś z was ma założone takie cuś to także proszę o opinię.
Link:
http://allegro.pl/item809677455_kolekto ... _3_2l.html
Pozdr.
Polerowany kolektor wydechowy - czy warto go zakładać?
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Polerowany kolektor wydechowy - czy warto go zakładać?
1. Nie warto wg mnie, może podpasuje a może nie. Tak to jest z takim częściami.
2,3. Bez korekty kompa nie ma co liczyć na przyrosty. A jeżeli już to nieodczuwalne.
4. To już kwestia katów. Może się błąd pojawić.
2,3. Bez korekty kompa nie ma co liczyć na przyrosty. A jeżeli już to nieodczuwalne.
4. To już kwestia katów. Może się błąd pojawić.
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Polerowany kolektor wydechowy - czy warto go zakładać?
Jak widze gre slow typu "Gwarantowany wzrost mocy do 10%" to juz wiadomo o co chodzi. Cos gwarantowanego w tym przypadku powinno byc "od" a nie "do"...
Zgadzam sie z poprzednikiem ze przyrost mocy moze i bedzie odczuwalny ale tylko po modyfikacji ECU. Samo zmniejszenie przeciwcisnienia wydechu nie powiekszy dawki paliwa, a jedynie zmniejszy temperature spalin.
Zgadzam sie z poprzednikiem ze przyrost mocy moze i bedzie odczuwalny ale tylko po modyfikacji ECU. Samo zmniejszenie przeciwcisnienia wydechu nie powiekszy dawki paliwa, a jedynie zmniejszy temperature spalin.
Re: Polerowany kolektor wydechowy - czy warto go zakładać?
Absolutnie nie warto. Przyrostu mocy na 100% nie bedzie. Seryjny kolektor bardzo ciezko poprawic, pisali o tym nawet ludzie z firmy Nowack.
Chyba ze masz wersje USA to inna sprawa.
Chyba ze masz wersje USA to inna sprawa.
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!
Re: Polerowany kolektor wydechowy - czy warto go zakładać?
Mateush mam wersję europa - zakupiony w szwajcarii, rok 2002.
Ale skoro piszecie że nie warto, no to 1000 zostaje w kieszeni.
Czy ktokolwiek z was ma zmieniony kolektor, czy tylko wymieniliście środkowy i końcowy tłumik?
Mi zależy przede wszystkim na zmianie dzwięku tłumika seryjnego czyli brzęczenia na fajny basowy, niski, pomruk, nie liczę na przyrosty mocy bo też w to nie wierzę.
Ale skoro piszecie że nie warto, no to 1000 zostaje w kieszeni.
Czy ktokolwiek z was ma zmieniony kolektor, czy tylko wymieniliście środkowy i końcowy tłumik?
Mi zależy przede wszystkim na zmianie dzwięku tłumika seryjnego czyli brzęczenia na fajny basowy, niski, pomruk, nie liczę na przyrosty mocy bo też w to nie wierzę.
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Polerowany kolektor wydechowy - czy warto go zakładać?
Ja mam kolektor supersprinta, ale co on dał to tak naprawde nie wiem. Ale kolektor Ci nie zlikwiduje "dźwięczenia". Największy wpływ mają na to katy i tylny tłumik. Tak naprawde sama wymina tylnego tłumika prawie całkiem wyeliminuje "dźwięczenie"
U mnie teraz katy są dość daleko i jak się stoi pod pracującym autem to przed katami słychać jakby ktoś wrzucił sto nakrętek do wydechu, a za katami cisza.
U mnie teraz katy są dość daleko i jak się stoi pod pracującym autem to przed katami słychać jakby ktoś wrzucił sto nakrętek do wydechu, a za katami cisza.